W dzisiejszym skupiamy uwagę na personal brandingu – strategii budowania własnego wizerunku na rynku pracy, lecz nie z pomocą wyspecjalizowanych doradców, ale na własną rękę. Dowiedz się, jakie działania podjąć, żeby promować swoją osobę niczym markę i osiągać z tego tytułu profitu.

Jak stworzyć własną markę osobistą ?

5 NAJWAŻNIEJSZYCH ZASAD

 

Bądź wiarygodny i wytrwały w dążeniu do celu, a osiągniesz wymierny sukces, czymkolwiek się zajmujesz!

1. Kreatywny udział w branży

Obojętnie, kim jesteś i czym się zajmujesz – możesz wykreować swoją markę. Jako bloger, kucharz, copywriter, cukiernik, handlarz czy doradca ubezpieczeniowy – w każdej z tych ról jest miejsce na kreatywność, zdobycie określonej niszy. Zastanów się, jak oryginalnie ugryźć temat, którym się zajmujesz.

Zabłyśniesz na tle swojej konkurencji tym, że robisz coś dobrze, ale przy okazji – nieco inaczej. Nie wystarczy być rzetelnym, w ten sposób nie zbuduje się wyrazistej marki. Do profesjonalizmu należy dołączyć „nadbudowę”, ten wyjątkowy pierwiastek, swój własny patent na wykonywanie określonych zadań. Przekonaj wszystkich, ze możesz robić coś dobrze, a przy okazji ciekawiej, nowatorsko. Oczywiście pilnuj przy tym, żeby poza deklaracjami istniały namacalne dowody na Twoją wyjątkowość.

2. Rozwój osobisty

Jak stworzyć własną markę osobistąŻeby zbudować markę jako pracownik, nie wystarczy pojawić się w danym zawodzie. Sukces czeka na tych, którzy nie boją się ciągłej nauki i nieustannego rozwoju osobistego. Bierz udział w szkoleniach oraz kursach doszkalających. To proste – czasami wystarczy praca na platformie e-learningowej, żeby osiągnąć ten sam efekt, a przy okazji zdobyć upragniony certyfikat. Na kursy w trybie stacjonarnym i online zapraszamy do firmy szkoleniowej Kar-Group, która zajmuje się szkoleniami doszkalającymi.

Zapisuj się na seminaria, studia, konferencje. Jak najwięcej oglądaj i czytaj na tematy, które Cię interesują z zawodowego punktu widzenia. Inspiruj się ciekawymi ludźmi, niekoniecznie z Twojego świata. Nigdy nie wykreujesz swojej własnej marki, jeżeli nie pokażesz, że ciągle idziesz do przodu, wciąż jesteś zaangażowany w zgłębiania świata.

3. Kreowanie wizerunku w social media

Jak stworzyć własną markę osobistąWspółczesne technologie niezwykle sprzyjają personal brandingowi. Dzięki mediom społecznościowym rozgłos zdobywają nie tylko artyści, politycy czy sportowcy, ale także celebryci, których sława zaczęła się właśnie w Internecie. Powiesz – co to za marka: bloger, szafiarka, gamer, youtuber… Cóż, ci ludzie zarabiają realne pieniądze, więc warto skorzystać z tych samych narzędzi co oni.

W mediach społecznościowych każdy może umiejętnie kreować swój wizerunek. Dbaj o to, żeby Facebook był faktycznie prywatnym kontem dla znajomych, a działania networkingowe skup chociażby na LinkedIn oraz Twitterze. I tu, i tu masz szansę nawiązać relacje ze sferami mediów, polityki i biznesu. To, co udostępniasz, w XXI wieku znaczy praktycznie więcej niż to, co ubierasz.

4. Działania charytatywne

Niech nie brzmi to instrumentalnie, ale fakty są jednoznaczne. Sympatię w otoczeniu zdobywają ci, którzy angażują się w pomoc innym. Im więcej zarabiasz, tym milej widziane jest Twoje wsparcie wobec chorych, biednych czy poszkodowanych w ramach działań wojennych i kataklizmów. Oczywiście, epatowanie dobroczynnością przynosi skutek przeciwny do zamierzonego, ale na pewno Twojej karierze nie zaszkodzi, jeżeli regularnie będziesz wspierać dobre inicjatywy. Wraz ze wzrostem rozpoznawalności być może staniesz się ambasadorem jakiejś kampanii… i słusznie!

5. Zaangażowanie w lokalne inicjatywy

Swoją personalną markę buduję się także poprzez działanie w ramach lokalnej społeczności. Obojętnie, czym się zajmujesz, możesz dołożyć swoją cegiełkę w najbliższej okolicy. Fajnie być rozpoznawanym w całej Polsce, ale trochę szkoda, jeżeli nie masz dobrej reputacji wśród faktycznych sąsiadów. Dlatego zawsze sprawdzaj, co w trawie (tej za oknem) piszczy i nie wahaj się zabierać głosu w sprawach ważnych dla Twojej dzielnicy, miejscowości czy gminy. Uwierz, że poczta pantoflowa nadal jest równie ważnym kanałem komunikacji wizerunku, co działania w mediach.

 

 

 

 

Przeczytaj także:

1.Wizerunek firmy w internecie w 7 krokach ! – poradnik przedsiębiorcy

2.Lęk przed sukcesem. Nie bój się zwyciężać, czyli jak stawić czoła strachowi przed sukcesem + poradnik ebook

3. Jak nie marnować czasu i owocnie wykorzystać każdą minutę

fraza kluczowa artykułu: Jak stworzyć własną markę,co to Personal branding,jak stworzyć Personal branding,Jak stworzyć własną markę,co to Personal branding,jak stworzyć Personal branding

About the Author